marketingowy-harpagan.pl

W branży złotniczej znajdziemy bardzo dużo koncernów. Jakie cechy łączą ich produkty? Z pewnością metale, które zużywają do wytwarzania jubilerskich linii, ale również czym dodatkami je wykańczają. Dziś skierujemy naszą uwagę na te drugie. Podzielimy je i krótko zdefiniujemy.

Syntetyczne kamienie – są najczęściej produkowane saletry potasowej, a dokładnej ze szkła ołowiowego. Projektanci z reguły wykorzystują je w platerowanych kolekcjach biżuterii. Szkło kryształowe generalnie wyróżnia się zdecydowanie wyższym współczynnikiem załamania światła. Pozostaje również widocznie cięższe od tego powszechnego. Głównym producentem tego materiału jest austriacka marka Swarovski Elements.

Cubic Cyrkonia |to} drugi z reguły wykorzystywany element ozdobny. Ten kamień wytwarza się całkowicie syntetycznie. Cyrkonia jest niezwykle twarda, co więcej możemy ją dowolnie barwić. W złotnictwie sama cyrkonia popularny jest nie długo, krystalizuje się w bardzo wysokiej temperaturze. Jej podstawową zaletą pozostaje niska cena.

Szlachetne Kamienie – najcenniejsze z materiałów wkładanych w metale szlachetne. Znamy ich na świecie naprawdę dużo. Ale, dziś skoncentrujemy się na najpopularniejszych.

Szmaragdy {to| szlachetna odmiana minerału – berylu. Dla laików, to ten ciemnozielony. Cieszy się popularnością kobiet, ale także pasjonatów. Pozostaje bardzo gęsty, ale także kruchy.

Rubiny pozostają prawie najpiękniejszym kamieniem szlachetnym, ale także należą do grupy korundu. Słynną niebywałej gęstości, najczęściej widywane rubiny pozostają krwistoczerwone w ich często możemy zauważyć głębię barwy.

Szafiry – kamienie te niezmiennie są niezwykle uznawane w branży jubilerskiej. Symilarnie do szafirów należą do gatunku korundów. Najczęściej są granatowe. Duża liczba fabrykantów wytwarza go sztucznie.

Diamenty – tutaj można opowiadać dość krótko. Pozostają najmniej sprężyste z naturalnych skał i zarazem najwięcej warte.

Opisaliśmy najczęstsze dodatki używane do dekorowania wyrobów złotniczych. Jednak, że znamy ich świecie zdecydowanie więcej.

Marketingowy Harpagan